Blue Flower



Ima li netko tko ostaje ravnodušan gledajući  zanimljive likove, pjesmu, ples ili glumu?

Igrokaz  Kutić Prvašić osmišljen je  da zabavi i educira naše buduće čitače, da bude malo osvježenje u radu školskog knjižničara u Mjesecu knjige, a donio je puno, puno više...

Ostvarena je lijepa suradnja knjižničarke, učiteljica prvih razreda te učiteljica hrvatskog  jezika. Odabrani  glumci iz triju  petih  razreda  pripremali su tijekom listopada i studenog  igrokaz  Kutić Prvašić u školskoj knjižnici. Glumci 5.a  razreda izveli su igrokaz 1. a razredu,  5.b razred glumio je za 1.b, a glumci  5.c razreda osvojili su  i upoznali 1.c razred. Trebali  ste vidjeti s kojom voljom i žarom su glumili, koliko su se trudili uveseliti svoje učiteljice i prvašiće. Petaši su igrokazom  prvašiće poučili pravilima ponašanja u školskoj knjižnici i pravilnom odnosu prema knjigama te im otkrili naslove lektira koje će čitati u prvom razredu.


 

            

Onaj emotivni trenutak kada učiteljica predstavlja prvašićima svakog glumca i prisjeća se poneke sitnice iz nižih razreda, više je od igre i pravila.

 

To je naučila vaša knjižničarka pripremajući igrokaze s petašima.  

Morate joj vjerovati!

 

 

                     

                                                                   Ljiljana  Radovečki

                                                           

 


 


Za dvanaestero učenika sedmih razreda je četvrtak (8.studenoga 2018.) bio značajan dan. Naime, posjetili smo Knjižnicu S.S.Kranjčevića te sudjelovali u kvizu Put do knjige  koji se ondje svake godine organizira u Mjesecu  hrvatske knjige. Osim naše grupe, tamo su bili i učenici iz OŠ Frana Krste Frankopana. Svaka škola je  bila podijeljena u dvije grupe, jedni su dobili pitanja i knjige iz kojih su trebali pronaći odgovore, a drugi su odgledali izložbu fotografija Sandra Đukića „Goli express“ koja se prikazuje u Galeriji  Prozori u knjižnici, a potom pisali sastavak nadahnut tim fotografijama.


Dojmili su nam se  prijateljski raspoloženi voditelji, a i protivnička škola. Svidjelo nam se pisanje sastavka, odgovaranje na pitanja, a najviše to što smo timski surađivali. Kviz je  proširio naše znanje o baštini i knjigama, a osobito o Golom otoku.

 


 Iako smo,  izgubili u kvizu zbog zadnje igre asocijacija, dobro smo se zabavili. Jedina zamjerka nam je to što nismo malo duže ostali. Drago nam je što smo sudjelovali u ovom kvizu te uživali okruženi knjigama i znanjem!

 

 

Ines Ćurt, Lucija Grubišić, Iva Galić,  7.a


 

Sastavak napisan nakon odgledane izložbe fotografija Sandra Đukića „Goli express“  koje prikazuju  današnje stanje na Golom otoku,  najvećem kažnjeničkom logoru za političke zatvorenike u Jugoslaviji.

 

Dnevnik Frane Horvata

 

24.12.1949.

Prošla su dva mjeseca otkako sam nasilu odvojen od svoje obitelji i odveden na  Goli otok. Ova protekla dva mjeseca se čine kao da su stoljeća. Ovdje sam doveden bez suđenja i bez ikakvog znanja o tome kamo  idem. Majka i otac su me odgojili tako da ljubim i poštujem svoju zemlju. Više ne znam što  misliti  o tome. Danas je Badnjak. Trebao bih osjećati blagdanski duh, no sve što mi ovo mjesto pruža je osjećaj tuge i samoće. Moju je samoću prekinuo dolazak novog zatvorenika, Tome. Tomo je grub u licu, ali barem nisam sam. Objasnio sam mu kako smo ovdje zatvoreni bez suđenja te da nam nema spasa.

6.1.1950.

Novi dan. I dalje sam zatvoren u četiri zida s prašnjavim madracima uz pokoju zraku sunca. Ja i Tomo uzaludno tražimo izlaz s ovog glupog otoka. U mojoj glavi vlada ludost.

13.2.1950.

Dosta mi je života. Počinjem gubiti volju za životom. Nemam razloga za živjeti. Tomo  je,  prije neki dan, sebi oduzeo život. A zašto  ne bih i ja...

 

 

Iva Galić, Ines Ćurt, Lucija Grubišić, Tia Tkalec, Karla Krištić, Mirta Šlehta (7.r.)

 

 


 

 

 

 

 

                              „MARA ŠARA IMA DARA

                                PA SE PENJE DO ORMARA,

                                TKO SE PENJE U VISINE,

                                I NE MARI ZA KRIVINE“

15. studenoga 2017. naša škola je imala posebnu gošću, književnicu Tatjanu Čekada koja nam je predstavila svoju slikovnicu  Mara Šara i let s puno dara.

Malo zrnce inspiracije vjerujemo da je gospođa Tatjana naslijedila od svoje majke, gospođe Vilme Šobat  koja je nekada u našoj školi učila djecu hrvatski jezik i ugošćavala znamenite književnike.

Za promociju slikovnice  pripremili smo mali program. Glavni lik, djevojčica Mara Šara (učenica 3. d razreda  Lucija Knežević) „išuljala se“ iz slikovnice u učionicu i pojasnila kako se ponekad male djevojčice osjećaju usamljeno i tužno. Nije zaboravila obuti  mamine crvene štikle i uzeti veeeliki crveni kišobran.

Pjesmu o Mari Šari pjevušili su zboraši uz vješte prste na gitari  profesora Tomislava Leke.

Plesna skupina Kazališta Budilica pjesmu je pratila plesom, a učenica 8.c  razreda Lucija Djaković  interpretativnim je čitanjem sadržaj slikovnice približila veselim boravkašima. Oni su, razdragani i nestašni, imali brojna pitanja za gospođu Tatjanu, ali i gospođa Tatjana za njih. Zrak je bio ispunjen njihovim radoznalim ručicama, komentarima te razmišljanjima.

 

Pružili su ruku našoj Mari Šari i bili  spremni  s njom otići u svaku pustolovinu… Jer djeca  ipak najbolje razumiju djecu.

                                                                                                                                                                                                             Lj.Radovečki

 


 

Književnik Božidar Prosenjak je napisao lijepu životnu priču u kojoj se svatko od nas može pronaći, a to je roman Divlji konj. U četvrtak 10.5.2018. na satu lektire pridružio nam se upravo Božidar Prosenjak. Za taj sat su sedmi razredi pripremili puno zadataka. Za svaki zadatak su bila zadužena jedan do dva učenika koji su imali svoje uloge. Pitalice skitalice su postavljale zanimljiva pitanja gospodinu Prosenjaku na koja su dobili još zanimljivije odgovore. Tumači mudrih izreka su izdvojili iz romana mudre misli i protumačili ih. Tumači likova morali su okarakterizirati glavne likove iz knjige. Glumac je ukratko opisao život Divljeg konja pripovijedajući u prvoj osobi. Novinari su osmislili intervju s jednim likom iz knjige. Redatelji su izradili kino najavu za film Divlji konj. Književnik nam je na zanimljiv način  približavao sadržaj  i razjašnjavao neke nedoumice u tumačenju romana. Vladalo je ugodno i opušteno raspoloženje. Ovaj sat lektire ćemo uvijek pamtiti!

                                                                                                                                                   Mia Kasumović Grgec, 7.c

  

 

 

                  Književnik BOŽIDAR PROSENJAK u našoj školi

Sve je lako zamisliti, ali da se uz književno pripovijedanje možemo tako opustiti i prepustiti, to stvarno nismo očekivali. 2. studenog 2017. učenici trećih razreda, njihove učiteljice te ja, knjižničarka, uživali smo u zanimljivom, živopisnom prepričavanju davnih školskih dana našeg gosta, književnika Božidara Prosenjaka. Za nas  je iz sjećanja  probrao ono jednako zanimljivo za djecu i odrasle: Kako je osvojio svoju učiteljicu, što mu je u školi bilo teško zapamtiti, u kakvoj sredini je odrastao, kako su se nekada kažnjavala djeca?

Prepričavajući svoje djetinjstvo Božidar Prosenjak pojasnio nam je i približio lijepe priče koje se nalaze u knjizi Sijač sreće. Svaka od njih miriše na odrastanje i sve ono što nas čini sretnim u tom jedinstvenom životnom razdoblju.

Vjerujemo da književnik ne bi bio toliko zabavan da ga naši mali trećaši, izvrsni glumci, nisu na početku susreta inspirirali i nadahnuli. Naime, glumili su šaljive igrokaze tj. priče iz knjige Sijač sreće ( U devet svi u krevet i Zaljubljiva kćerka).

Svi su zaslužili čistu peticu! Gost  književnik  te jednako uspješni i uigrani naši mali glumci.

                                                           Lj.Radovečki